Connect met Facebook

EUROSPORT NIEUWS

Tweede scherm genomineerd

Eurosport’s interactieve tweede scherm ‘nuopEurosport’ is genomineerd voor een Sportnext App Award.

 

 
Sportnext is een online community die zich ten doel stelt om de sportmarketing (als vakgebied) verder te professionaliseren en om de inzet van sport als marketingtool te stimuleren. Sportnext is een initiatief van Arko Sports Media en het NOC*NSF.
 
De nominatie van nuopEurosport is voor Eurosport de kroon op een uitermate succesvolle lancering van haar tweede scherm, dat vanaf het begin intensief gebruikt wordt en in de eerste 2 weken zelfs met grote regelmaat terug te vinden was bij de trending topics en - hashtags.
 
Op nuopEurosport kunnen televisiekijkende sportliefhebbers (onder meer) realtime meepraten over wat zij zien ‘op zender’. Voor zover bekend bij Eurosport is een dergelijke zender-gebaseerde interactieve website uniek, in elk geval in de Benelux.
 
Het platform is gefundeerd op de techniek van Twitter en functioneert ook als zodanig. Gebruikers loggen in met hun Twitter-account en zien hun tweets door middel van een automatisch gegenereerde hashtag in de timeline verschijnen.
 


Gepubliceerd 01-02-2012

Reageren - Laatste 0 reacties


Alle forum reacties bekijken


Plaats een reactie

Naam:
E-mail:
(Je e-mail adres wordt niet getoond op de website)
Reactie:
Typ deze code over in het hokje hieronder!
Code:
DIT IS EEN MAANDELIJKSE DIGITALE NIEUWSBRIEF. MELD JE HIER AAN!
Nu op Eurosport

In 2012 op Eurosport

Commentatoren




Zoek een commentator:

Share |
(c) Copyright Eurosport - Disclaimer - Powered by Initium